If i get lost on my way and don't know where to go





Jag och Anna skulle upp till min mormor och morfar och rida för några helger sedan.
Men ingen av oss har ju körkort (JAAA… 19 år och inget körkort) så vi tog min moped
som inte är den snabbaste med två på.
Efter skolan hade de börjat regna och vårt första stop blev i drängs
där vi började bunkra upp med kläder till vi kände oss som michelingubbar.
Sen va de ba att hålla gasen i botten.
Vägen som vi körde var så himla upp och ner så ibland gick de så segt
att vi var tvungna att jucka oss fram för att komma någon vart.
Men någon timme på moppen så var vi framme.
Åt lite och sen upp på hästen.
En som bor en bit ifrån min mormor och morfar har hästar.
Gick ju som bra i skogen Anna hade en islandshäst som är 26 år så de va ju som ingen
ritigt fart i han . Jag på my’s häst Hubbe och Emelie på deras andra islandshäst.
Efter tog vi en skållhet dusch hos mormor  och morfar spelade spel och såg på tv sen
va de pang i säng. Anna har ju inte gjort nå efter olyckan med benet så hon va
som trött(jag med och utan att ha varit med i någon olycka).
Dagen därpå va man upp typ 9 och pigg som fan gick ner och började höra
mormors gnäll om frukost. Dom kom med en älg som någon i morfars jaktlag
hade skjutit och gick en promenad. Dagen slutade med en till ridtur och sen
började vi köra hemåt men innan vi var hemma körde vi förbi tallberget där
dom har byggt några hus inför lajv. För att göra historian kort för att jag har
tappat lusten till att skriva så …. Eee slut!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0